Nic si nenalhávejme. To, že si někdo založí internetový obchod nebo že využije tuto globální síť k rozšiřování nabídky svých služeb mezi co nejširší veřejnost, ještě vůbec neznamená, že se mu podobným způsobem bude dařit dosahovat skvělých ekonomických výsledků. Existence webu totiž – jak už každý, kdo má zkušenosti, ví – ještě zhola nic neznamená. Web je důležitý a smysluplný teprve v okamžiku, kdy na něj začnou zavítávat dostatečně početní návštěvníci, ti, u nichž se dá předpokládat, že se z nich dříve či později stanou platící zákazníci. A jak je známo, toho se automaticky nedosáhne. Nestačí si web jenom pořídit, je třeba ho propagovat, a to třeba i kvalitními PR články. Tedy texty, které jsou sice ve své podstatě pouhou reklamou, ale přesto nejsou výlučně reklamou, tou, která našince nejednou otravuje, dráždí, znechucuje, která prostě obvykle nepůsobí ani trochu příjemně.
Takové PR články se totiž od klasické reklamy, jež je lidem vesměs na obtíž, jež je pro našince až na skutečně vzácné výjimky vysloveně nutným zlem, odlišují právě v tom, že lidi neznechucují. Jsou to texty podobné klasickým článkům, jaké lidé vyhledávají, jaké má leckdo zájem číst. A liší se právě tím, že nejsou napsány jenom proto, aby byly čteny, ale hlavně proto, aby se do poutavého obsahu propašovala i do očí nebijící propagace toho či onoho.
Ten, kdo lidem předkládá podobné články, tak nevzbuzuje nevoli, a přitom propaguje. A to nejen obsahem takového propagačního textu. Podobné články jsou totiž využívány i jako součást optimalizace pro internetové vyhledávače, tedy SEO, a podporují tak i efektivitu počinu zvaného linkbuilding.
Že jste teprve začátečníky a nechápete tudíž poslední souvětí? Nevadí, to se stává, na tom není nic neobvyklého. A není nic snazšího než si to tu vysvětlit, když už jsme to nakousli.
Nuže:
Co se optimalizace pro internetové vyhledávače týká, jde o souhrn různých činností, jež mají za úkol zajistit podporovanému webu co nejlepší umístění v seznamech odkazů, jež vyhledávače hledajícímu člověku po zadání zvoleného klíčového slova představí. Internetový vyhledávač dokáže objevit značné množství relevantních webů, a odkazy na tyto předkládá hledajícím uspořádané podle daných kritérií, tak, aby bylo zajištěno, že se na předních, a tedy nejsledovanějších příčkách objeví to, co budí zdání největší relevantnosti, tedy co nejspíše odpovídá požadavkům hledajícího a splňuje to, co se očekává. A každému, kdo chce svému webu podobnou pozici, a tedy i výhodu zajistit, je tak zapotřebí nechat si svůj web optimalizovat. Tedy nechat si ho zkontrolovat a zbavit případných nedostatků, zásobit ho dostatečně kvalitními texty, optimálně zvolit klíčová slova, propagovat ho a zajistit si i již zmíněný linkbuilding, tedy vytvoření dostatečného množství kvalitních zpětných odkazů, jež sem budou přivádět návštěvníky z jiných webů a jež zároveň poslouží v internetových vyhledávačích jako důkaz toho, že jde u právě optimalizovaného webu o web zasluhující si pozornost. Protože web, na který upozorňuje a přivádí návštěvníky četnézpětné odkazy, vzbuzuje logicky pocit významnosti. Na něco nesmyslného by přece na ostatních webech tolik zpětných odkazů neumístili.
Taková dokonale provedená optimalizace tedy sehrává v otázce návštěvnosti webů značnou, ne-li přímo rozhodující roli. A když se před okamžikem zmíněné zpětné odkazy mají jevit skutečně dokonalými, je záhodno integrovat je právě do PR článků coby jejich nedílnou součást. Protože člověk se začte, a jakmile na podobný odkaz narazí, nechá se zlákat k tomu, aby na něj kliknul a nechal se tím přesměrovat tam, kam je třeba.
A to je pro internetový marketing něco, co nikdo soudný nenechá bez povšimnutí, co neunikne jeho zájmu. Protože SEM (alias internetový marketing zvyšující viditelnost stránek ve výsledcích vyhledávačů) dokáže učinit každý web daleko úspěšnějším.
A k takové úspěšnosti dokonale dopomohou i texty od https://pryard.com/cs/.